joi, 12 iulie 2012

Berlin, capitala muzeelor?


De cand ma stiu, daca eram intr-un oras nou, daca aveam de ales intre a ma plimba "teleleu-baston" prin oras si a intra intr-un muzeu, alegeam prima varianta.

Imi place sa "simt" orasul, sa il vad cum traieste si cum respira. Si intotdeauna 4-5 zile mi se par prea putine ca sa intelegi si sa descoperi un oras chiar si pe exterior...deci aproape de fiecare data am ignorat interiorul.Cred ca pot sa numar pe degete muzeele in interiorul carora am ales sa intru.

Aici in Berlin lucururile sunt diferite. Nu suntem pe graba. Avem cel putin 3 luni sa descoperim orasul. Si motivul pentru care o sa tot vizitam muzee, este ca ne putem exersa foarte bine limba germana.

Si au berlinezii la muzee, cat sa nu ne plictisim si cat sa ne ajunga pentru toate zilele ploioase de weekend.

In centru, exista chiar si o Insula a Muzeelor, inclusa in patrimoniul Unesco.
Sunt vreo 2 Muzee pe care le-am tot regasit in recomandari:

Pergamon Museum (foarte valoros pe parte expozitionala, istorie antica, impresionant pe interior din ceea ce am citit)

- Gemäldegalerie - Old Master Paintings (Galerie de arta/pictura)- la fel, cu exponate foarte valoroase.

Dar noi am zis sa incepem cu unul banal- Muzeul de Istorie al Germaniei. Nu era recomandat pe nicaieri caci nu avea exponate foarte valoroase...si ar fi trebuit sa fie si destul de plictisitor, dar am zis sa vedem cu ce se mananca istoria tarii asteia.

Bun, deci ne infintam sambata, fix odata cu primii stropi la intrarea in muzeu, pe la ora 12 cred...Aveam timp pana la 18 sa tot vizitam muzeul. 6 ore, in conditiile in care turul lung dura 4 h si cel scurt 2 h.

Incepem cu antichitatea: romanii, celtii etc si studiem frate. Citim in germana explicatiile, acolo unde nu intelegem, dublam in engleza, mai cautam un cuvant in dictionar, mai ascultam o inregistrare, mai notam un cuvant in carnetel. Oamenii trec pe langa noi, vin si pleaca...Cred ca si personalul din muzeu se mira de lentoarea cu care inaintam.

Cred ca eu am luat o singura pauza de 20 de minute, timp in care m-am dus la toaleta si am mancat niste sticksuri si nu am ajuns decat pe la inceputul lui 1800....Ati zice ca am parcus mult, dar de fapt am parcurs abia o treime, pentru ca de la 1800 perioadele analizate deveneau din ce in ce mai mici. Toate imi luau ochii: o proiectie, o aplicatie interactiva cu organizarea cetatilor in Evul Mediu, o alta cu calatoriile de descoperire a Lumilor Noi si tot asa...

Cert este ca daca la sfarsitul saptamanii trecute am studiat oferta de bilete si eram aproape decisa ca nu se merita sa luam un bilet anual pentru ca nu sunt foarte multe muzee interesante (practic un bilet anual se merita daca vrei sa vizitezi peste 5 muzee), acum mi-am reconsiderat punctul de vedere...Noi avem nevoie de cel putin 2 zile full (8h /zi) pentru fiecare muzeu.

Exista mai multe variante de discounturi pentru muzee:

1. Un card pentru turisti-  Museum Pass Berlin, care costa 19 euro, e valabil 3 zile consecutive in toate Muzeele de Stat (Staatlische Museen zu  Berlin)-lista o gasiti aici, in partea stanga a paginii, fiecare muzeu are o pagina proprie, unele au si filmulete. Dezavantajul acestui card: nu rezistam 3 zile la rand in muzee

2. Un card anual pentru toate aceste muzee-care costa 40 de euro si cu care poti sa intrii oriunde, de cate ori vrei. Si cred ca ne vom opri la el :).

Pe langa aceste muzee de stat mai exista o serie intreaga de alte expozitii foarte interesante, cu intrare libera, in aer liber sau in interior, in care, la fel, poti sa te pierzi o zi intreaga (sau noi cel putin ne putem pierde :) ).

Pe vremuri (acum 2 ani) exista inclusiv o Joia-Muzeelor, in care acestea erau deschise de la 18-22 si intrarea era libera. Dar aceasta varianta a disparut.

O postare pe tema asta (si cu poze) a pus Radu la el pe blog

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.