sâmbătă, 2 aprilie 2011

To work and back to work

Cateva note din drumul meu zilnic la serviciu cu bicicleta.

De fapt am 3 trasee posibile dar pe acesta il aleg cel mai des in defavoarea celorlalte 2 pentru ca
- primul (folosit anul trecut): Pipera-Petricani-Dna Ghica-Colentina-Obor-Iancului-Muncii-Dristor -este cumplit de aglomerat la ora 18.00 pe portiunea Obor-Muncii si inhalezi noxe in draci. Are mult trafic si multe semafoare.
-al doilea (descoperit la inceputul primaverii)-Pipera-Petricani-Dna Ghica-Colentina-Ziduri Mosi-Soseaua Pantelimon-Lia Manoliu-Parc IOR-are o portiune alambicata in zona Lia si nu fac mare afacere ca timp pe acolo deoarece lucrarile la stadion nu permit circulatia prin jur

Cu avantje:
-e cel mai scurt (cel mai bun timp seara 40 de minute, dar pedalez in draci, si pe Petricani merg la vale)
-are cel mai putin trafic (alei, spatii verzi, bulevarde fara blocaje)
-are cele mai putine semnafoare

Dezavantje:
-are parte de ceva caini
-are parte de zone cel putin dubiose (noroc ca e vara si ziua lunga)

In plus tot explorand rute am gasit locuri noi in Bucuresti (nu neaparat frumoase, dar macar mi-am mai largit orizontul).
Plecam din Pipera, raiul sticlei si masinilor bune, in care se construieste mereu cate ceva si unde toti corporatistii lucreza
Cum le sade bine corporatistilor, merg cu masina si deci traficul e infernal
(daca mai prind si bariera, cam 1/3 din zi e lasata, e minunat)
Trafic, constructii, teren liber, camp,gunoaie, capat de bucuresti, noroi (cam asta e Pipera vazut din fata geamurilor fumurii)
Intru pe Petricani unde mizeria si opulenta fac casa buna (Mobexpert si niste ruine din care tot anul trecut tiganii furau fier si il transportau cu niste carucioare de la supermarket (furate si ele) la un depozit deschis ad-hoc)
,
Totusi pe aici, prin bunavointa primarului exista pista comuna pentru biciclisti si pietoni
-si seara ajuta, pentru ca se blocheaza traficul pe carosbil. Tot aici in fiecare dimineata,
dar pe sensul opus, inspir un miros revigorant de canal si namol
Scapi cand ajungi langa partea cu apa a Lacului (ca mai are una secata cu noroi si verzituri, mai putin atractiva)
Acum se vede mai clar pista comuna :)
Dupa ceva ocoluri printr-o parcare mai libera ajung la Dna Ghica, biserica asta serveste
 ca punct de reper cand vin la job, in fiecare dimineata caci se vede din capatul bulevardului
Bulevardul Dna Ghica este linistit si liber si chiar in capat unde se cam termina blocurile
 si iesim iar in camp, pe stanga e o biserica, bun punct de reper
Iar pe dreapta un bloc neterminat, abandonat. De aici incolo drumul e inchis pe un sens
 cu un morman mare de pamant caci podul peste calea ferata nu este gata;
pe un sens se poate insa intra cu masina inclusiv
Urmeaza o mare tiganie, gunoie cat cuprinde, nesimtire, saracie, cai rapciugosi pascand apatici,
gaini si cocosi care umbla libere pe drum
Desi la surpafata pare curat pe marginea drumului e plin de gunoaie.
In plus seara se incing pe bulveradul inchis partide peste partide de tenis cu piciorul
Sunt cam multe planuri aici: in fata un teren de fotbal+baschet, in spate niste blocuri de nefamilisti
 si in ultimul plan niste blocuri noi noute
Vizavi o imagine de vis
Tot timpul mi-e frica cand trec pe aici caci daramaturile astea abandonte pot sa ascunda o intreaga haita de caini
Inainte de a intra pe pod e bine totusi sa faceti dreapta...stiu ca nu e atragator (e ca la tara)
 dar numai pe acolo merge. Pe pod picati in gol, iar pe sub el nu am gasit niciun drum
 si sincer sa innot peste sine si prin noi munti de gunoaie nu ma atrage
Detaliu: v-am zis ca e ca la tara, nu sunt numai pietre ci si muuulte gropi
Si totusi daca incercati podul...
As putea spune ca apusul asta e chiar romantic in conditiile date
Strada aia neprimitoare, ca la tara si cu caini duce in Baicului, unde ascunsa intre case sade o biserica, pe care am descoperit-o abia atunci cand am auzit slujba
Din Baicului, urmeaza dupa calea ferata o strada cu sens unic si o salba de alei intortocheate cu multe ganguri care dau in soseaua pantelimon.
Daca alegeti gangul cel bun, iesiti langa un Mega Image si de acolo, la o trecere de pietoni, numai buna ca sa fentati semaforul din capat. Nu uitati, la trecere descalecati bividiul...

Apoi vin 2 bulevarde dragute: Chisinau si Nicolae Grigorescu, fiecare doar cu cate un semafor si trafic bun.

Apoi intram in parc, in Ior unde pentru eficienta cautati o alee care sa coboare la lac. Nu incercati sa coborati ca mine, pe scari, doar cu frana fata.

In parc e liniste si pace si civilizat; dar si foarte aglomerat si faci ceva slalom printre oameni, role, bicle
Biserica asta e un reper bun, se vede de oriunde,
si merita chiar aruncat mai mult decat o privire asupra ei ca e faina

Si odata ce vine noaptea, ajung si eu acasa si se termina si povestea mea

5 comentarii:

  1. Oricum ar fi sa nu te uiti decat spre cer...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mike da' tu chiar nu poti sa faci o poza in care sa nu apara gunoaie? :-O

    Legat de poluarea din Bucuresti uite o emisiune recenta:
    http://www.rfi.ro/articol/emisiunile-rfi-ro/poluarea-aerului-cote-alarmante
    Nu stiu daca cifrele sunt exacte, insa pipometrul meu imi indica ca da, eventual mai mari in realitate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna,
    Am ajuns pe acest blog, dupa jurnalul unei ture de biciclete pe carpati.org. Imi parea cunoscuta bicicleta si din link in link, ajungand aici mi-am dat seama ca asta vara si de cateva saptamani anul acesta o vedeam legata in fata cladirii unde lucrez. Se pare ca suntem amandoi "corporatisti". Ai toata admiratia mea, mai ales acum cand am vazut si traseul si stiu cum e sa pedalezi prin Bucuresti. Am incercat si eu sa vin de cateva ori la birou dar mi s-a parut prea mult stres si tensiune in trafic (si am ajuns cu hainele imbacsite a noxe si fum:)). Felicitari ca tu reusesti sa invingi, zilnic, acest oras :). O intrebare am, de ce nu folosesti parcarea subterana a cladirii? Sunt mai multe biciclete lasate acolo, legate de tot felul de tevi. O zi cat mai frumoasa. Alex

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut Alex,

    Da, am venit la serviciu cu bicileta si toamana trecuta si anul acesta cand nu ploua afara :).
    Traficul in Bucuresti e cum e, nici bun nici rau, nici frumos nici urat. Una peste alta insa cu bicileta economisesc ceva timp-cam 30 de minute pe zi ceea ce nu e chiar rau.

    Ca sa combat fumul si noxele car haine dupa mine si ma schimb la serviciu trecand prin toate stadiile: servetele umede, stick, tricou curat etc.

    Cat despre parcare, recunosc cu rusine ca nu mi-am pus niciodata problema sa imi las masina acolo pentru ca am zis ca suportul de biciclete e cam toata oferta proprietarilor cladirii. Si nici nu am vazut alti biciclisti care sa intre cu bicla in parcare ca sa ma iau dupa ei; dar iti multumesc pentru sugestie, am sa o incerc cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  5. udpate: intr-o zi de sambata am scos cel mai bun timp ever 35 de minute; dar era sambata dimineata si nu era trafic :); nu cred ca voi repeta prea curand performanta

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.